De perfecte saunabeurt in 4 stappen

Perfecte Saunabeurt

De Perfecte Saunabeurt in 4stappen

1 OPWARMEN OF NIET? DA’S EEN PERSOONLIJKE KEUZE

Veel mensen vinden het leuk om te voelen hoe de warmte toeneemt. Anderen hebben hun infraroodsauna graag op temperatuur als ze erin stappen. Hou rekening met een opwarmtijd van 15 à 20 minuten afhankelijk van je infraroodsauna.

2 KIES DE IDEALE TEMPERATUUR: 45 à 55°

De vaakst gekozen temperatuur is 55°. Wil je nog meer resultaat voor je spieren en gewrichten, verleng dan je tijd in de sauna in plaats van de temperatuur te verhogen.

3 GA EEN HALF UURTJE IN JE INFRAROODSAUNA ZITTEN

Een sessie bedraagt doorgaans 30 minuten. Tijdens zo’n sessie moet je je steeds comfortabel en ontspannen voelen. Is dit niet zo, dan kun je best de temperatuur verlagen of de deur open zetten.

4 UITRUSTEN EN (WARM!) DOUCHEN

Op het einde van de sessie veeg je het zweet af, sla je een handdoek of badjas om en laat je je lichaam even rusten tot je ‘uitgezweet’ bent. Neem hierna eventueel een lauwe of warme douche (geen koude douche, dan kunnen je spieren verkrampen!)

Geplaatst in Health Mate gebruikers reageren..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.